HRM scan en Actieplan

De gemeente verandert, verandert uw HR afdeling mee?

Verbeter de HRM – of P&O afdeling in 4 stappen:

Op weg naar een kwalitatieve en efficient HRM / P&O afdeling die werkt aan duurzame inzetbaarheid en een strategische bijdrage levert.

De HRM afdeling gaat intern het voorbeeld geven voor de nieuwe overheid: van uitvoeren naar faciliteren en stimuleren.

Stap 1: Huidige- en gewenste imago en prestaties van de HR afdeling.

- wat voegt de HR – afdeling toe en wat zijn de gewenste bijdragen (business partner, expert op administratief gebied, aanspreekpunt voor medewerkers en veranderdeskundige)
- geloofwaardigheid en effectiviteit van de afdeling.

Stap 2: Scan / Analyse van het HRM - beleid en de HRM processen

- scan over de volledigheid, effectiviteit en kwaliteit van HR beleid en -processen.

Stap 3: Competenties en talenten van de HR – medewerkers in beeld

- sterktes en zwaktes van de medewerkers helder in beeld;
- welke competenties heeft de HRM afdeling wel of niet in huis.

Stap 4: Actieplan

- bepalen welke rollen de HR afdeling gaat vervullen invullen;
- welk beleid en welke processen worden aangepast
- en wat betekent dat voor de samenstelling van het team en de ontwikkeling van de HR medewerkers.

Direct contact opnemen










Informatie

Adres: C. van Bruggenlaan 25, 4207 JE Gorinchem

Email: info@publicsteps.nl

Telefoon: 06 51 97 64 28
KvK: 59511702